Follow Me

Pilihan Yang Amat Berat

Di kala Bulan Ramadhan ni aku diduga. Dugaan yang amat berat sebab berkaitan dengan mata pencarian aku selama ini.

Baru-baru ni aku disuruh berhenti oleh bos aku disebabkan selalu mengambil cuti dan kadang-kadang halfday. Bukan sengaja tetapi nanny ashraf terlalu kerap amik cuti. Kadang-kadang 1 bulan walaupun 2 kali, tapi setiap minggu. Selang-selangkan boleh.

Sekarang, disebabkan nanny ashraf tu, as disuruh berhenti dengan cara baik. hmmm... masalah datang sekali dua. Dengan nanny problem, disuruh berhenti.

Kalau dapat cari kerja baru pun nanny lak bermasalah. Aku dapat kerja kat tempat lain pun still kena punya sebab selalu ambil cuti.

Kalau aku tukar nanny pun sama jugak kalau aku still kerja sini. Dah disuruh berhenti.

Nak tak nak, tukar kerja tukar nanny. Habis cerita.

Baru-baru ni aku bincang dengan Incik Naruto untuk berhijrah ke Subang untuk mencari pekerjaan di sana. Tetapi dia seperti enggan memberi kata putus.

Sekarang ni aku serabut bila fikir. Bayangkan, bulan 8 je nanny ashraf minta 3 hari cuti. Apa aku nak menjawab dengan bos aku nanti? nanny problem? mesti bos tuju aku balik. kenapa tak cari nanny lain? haaa...

Hmmm... hanya pada Allah aku meminta pertolongan. Jika rezeki aku dekat Subang aku akan pergi. Sebab aku pun ada tanggungjawab terhadap anak aku, ashraf.

0 2008 cinta berkata-kata:

Catat Ulasan

dah baca..kena lah komen sekali..:)

Copyright@Hak Milik Siti Norasfiza