Follow Me

Macam-Macam Dugaan Masa Mengandung Ni

Perkara biasa lah kan bulan pertama sampai ketiga alahan.

Tak habis dengan alahan as kena sakit pinggang yang menyebabkan as langsung tak boleh berjalan. Yang berpunca dari kencing kotor dan menyebabkan buah pinggang as bengkak. Terpaksa berulang-alik ke Hospital Selayang bulan puasa hari tu. Dengan keadaan badan yang tak mampu nak berjalan jauh dan lama. Kena menunggu pun lama. Memang bertambah sakit.

Tapi Alhamdulillah.. berkat bantuan dari Hospital Putra Medical Centre di Sungai Buloh. As sihat sepenuhnya.

Tapi sekali lagi lagi as diduga di mana kaki as mengalami lenguh-lenguh. Bermula dari pinggul sampai ke tapak kaki. Habis sendi-sendi as dia tarik sampai as demam teruk. Demam bukan sekali demam. Tapi demam as on off on off. Nak demam tu pulak ada tanda as menggigil sampai tak boleh nak kawal.

As dibawa ke Hospital Kuala Kubu Bharu dan as di syaki mempunyai infection dalam darah. Ya Allah.. dugaan apa ni. As gagahkan jugak pergi kerja. Namun as tak mampu. Anak bos perempuan berikan as tilam untuk rehat. Anak bos yang lelaki merangkap bos besar datang tengok as dan dia sarankan as balik dan rehat. Hanya kembali kerja jika sudah kembali sihat.

Incik Naruto hantar as balik Subang seperti yang as minta. Keesokkan harinya as dibawa semula ke Putra Medical Centre. Berjumpa dengan Doktor Pakar Sakit Puan. As dimasukkan dalam wad untuk masuk air 1 botol.
Wahai anakku, bersusah payah mama mengandungkanmu sayang. Jadilah anak yang soleh/solehah, yang menyenangkan hati kedua ibu bapamu dan orang sekelilingmu, jadila manusia yang mampu membawa 7 keturunan mu ke syurga ye nak...

4 2008 cinta berkata-kata:

  1. as, hopefully cepat2 sembuh..takper,ade hikmah smua tuh...insya'allah...

    BalasPadam
  2. semoga dipermudahkn segalanya...take care as

    BalasPadam
  3. Salam As..

    teruk juga ya As sakit msa awal2 ni..
    semoga terus bertabah...

    harap sihat selpas 3bln pertama ini, Amin.
    InsyaAllah.

    Jaga diri, makn ubat dan suplement yg doktor bagi..

    Saya lagi 7-9 hari lagi nak bersalin, insyaAllah. doakan saya juga...

    TQ.

    BalasPadam
  4. Dija doakan lepas ni semue dipermudahkan ya as, jaga diri baik2 ya♥ mudah2an mase bersalin nanti as tak rase kesaikitan sbb sebelum ni dah diuji macam2 kan amin♥

    BalasPadam

dah baca..kena lah komen sekali..:)

Copyright@Hak Milik Siti Norasfiza