Follow Me

Hadiah Kahwin

Belum kahwin dah dapat hadiah... orang lain kahwin, orang lain yang dapat hadiah... ada tak kes macam tu? hehehe...

cakap hal orang nak kahwin ni.. hari ni Dhiera nikah kan? wahhhhh.. siapa pergi kenduri Dhiera esok? angkat kening.! ;)

semalam... as balik kerja lewat sangat. pukul 8.30 malam dan pagi ni datang kerja lambat sebab sakit perot.

sebab?

semalam mama as masak sedap wooo... kacang botol masak taucu siap ada petai lagi tuuu.. mau tak terangkat. pagi ni terima lah akibatnya.. huhuhu

esok-esok dah tak leh makan dah.. kang pengsan pulak Incik Naruto kang. muahahaha.. tapi tak apa, asal dia tahu as suka makan petai sudah. tapi depan dia malu nak makan. hahahaha...

cakap pasal hadiah kahwin, semalam masa as tengah makan.. mama as keluarkan satu bekas. bekas yang biasa kalau kita beli barang emas.

sebelum ni mama as pernah tanya.. nak gelang kaki tak. as jawab je nak. tapi tak sangka pulak dia beli betol-betol...

kalau korang pernah baca entry batal wudhuk as [klik sini] mama as beli hadiah kahwin ni dekat kedai yang sama. kedai biasa-biasa je...

kalau korang tengok lah kan, masa beli batal wudhuk tu kitaorang buat pertukaran emas. jual emas lama dan cari emas baru dengan harga yang sama atau pun kena tambah sikit. perkara yang sama mama as buat untuk beli hadiah kahwin as.

mama as tukar gelang duit-duit as masa as kecik dulu, then tukar dengan gelang kaki. cuma beza, masa kitaorang buat pertukaran emas masa beli batal wudhuk tu bukan emas 916 jadi dapat murah. tak sampai 1k pun.
ini lah gelang kaki pemberian mama as. dah pakai pun... hehehe.. hari tu Incik Naruto belikan rantai untuk batal wudhuk, mama hadiahkan buah rantai untuk batal wudhuk.. kali ni mama bagi gelang kaki pulak.. phewww~

as harap lepas ni dapat sebiji kereta pulak. muahahaha.....

5 2008 cinta berkata-kata:

  1. seronoknyer dapat hadih sebelum kawin.....doa2 as..mane tau esok2 lepas kawin dapat hadiah kereta plak...hehehe..bertuah tu tau....

    BalasPadam
  2. ahaha lawak as punye harapan kereta tu. semoga dpt hadiah kereta plak lepas ni as. amin..

    BalasPadam
  3. bestnya dpt hadiah..emas lg..hihi

    BalasPadam
  4. murah rezeki as :)
    as g ke wedding dhiera..?
    suria xdpt g kesihatan kurang memberansangkan

    BalasPadam
  5. InsyaAllah..msti boleh dapat kereta plak lepas ni...sbb dya pon bru dapat hadiah kete dr en. hubby..tak nyesal kawen...haha, bleh x camtu?..;)

    BalasPadam

dah baca..kena lah komen sekali..:)

Copyright@Hak Milik Siti Norasfiza