Follow Me

Dress Untuk Post Wedding

ala... entry lama as dah buang.. sebab gambar semua dah hilang.. huk huk T_T gambar-gambar pre-wedding punya props pun habissssss.. tak payah upload balik lah eh?

seperti yang pernah as cakap dalam entry duluuu.. as tak jadi buat pre-wedding kan. sebab kami kengkangan masa. dan as rasa, post-wedding tu lagi best kot. hehehee.. boleh pose manja-manja dan over kan? muahahaha

as dah bincang dengan butik tempat as amik pakej perkahwinan tu, untuk buat another new dress for my post-wedding photo shoot. pergghh.. speaking london pulak aihh....  

dress kali ni as pilih untuk pakai warna merah.. merah mak ngah tu. tapi untuk baju lelaki as belum ada design. buntu sebenarnya kalau bab pilih baju lelaki ni.

mesti korang pelik kan, kenapa as pilih dress warna merah? sebabnya gini..

sebab utama lah kan, masa as pergi Johor hantar orang meminang dan balik tu singgah Melaka jejalan, as nampak banyak bride yang buat photo shoot kat Bandar Hilir.. tapi yang as nampak bride melayu dengan cina je lah.. india tak ada pulak.

ada bride pakai gaun, ada bride pakai kebaya.. tapi masa as dalam perjalanan nak balik tu, as ternampak ada bride cina pakai cheongsam warna merah terang tu, berkasut merah dan bersanggul. cantik sangat.! cuba korang bayangkan, dalam ramai-ramai tu.. dah tentu-tentu warna merah paling menyerlah kan? time tu memang as dah jatuh hati sangat-sangat kat dress cina tu pakai. cheongsam tu tak seksi, tak ada belah-belah.. cuma dress cheongsam tu kembang payung. memang nice giler lah.

then as menyuarakan suara hati as yang sumbang ni kat Incik Naruto.. dalam masa yang sama Incik Naruto ada mms kat as gambar bride dan groom cina tengah photo shoot pre-wedding kat kawasan rumah dia. Incik Naruto siap puji lagi gaun bride cina tu cantik..

dan, as pun tidak menghampakan Incik Naruto alasan nak bergambo as ajak dia unutk buat post-wedding pakai baju kahwin. dia pakai suit dan as pakai dress. berita gembira pulak, Incik Naruto setuju. yes.! yes.! yes.!

as dengan pantas, terus google dress cheongsam yang cantik-cantik untuk dijadikan dress dan sesuai dengan konsep muslimah.
cina tu pakai cheongsam macam kat atas tuuuuu.... melting~

as nak design dress cheongsam as macam gambar kat atas ni... cuma warna je tukar dan long sleeve. mahuuu... 

perbincangan selanjutnya akan dibuat masa fitting baju kahwin bulan 7 ni..

3 2008 cinta berkata-kata:

  1. nice lah..teruskan usaha...xsbr plak nk tgok asilnyer..hehehhe

    BalasPadam
  2. Amboi as...hehe..mesti cantik kan...

    BalasPadam
  3. merahhh
    cantek
    as putih kurus mesti cantek pakai dress ni
    dd punye post wedding pun merah gak
    x sesuai tapi sbb ditaja oleh pakcik
    redha jela.ahahaha

    BalasPadam

dah baca..kena lah komen sekali..:)

Copyright@Hak Milik Siti Norasfiza